دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۵ بهمن ۲۸, پنجشنبه

*دیوان خمینی به روایت تصویر و اعتراف به این که قلم در دست ابلیس است. بیچاره ابلیس

جامه دران
مــن خـــــواستــار جام مى از دست دلبرم/ اين راز با كه گويم و اين غم كجا برم؟
جــــان باختم به حسرت ديدار روى دست / پــــــروانه دور شمعـــم و اسپند آذرم
پــرپـر شـــدم ز دورى او، كنج اين قفـــس/ ايـــن دام باز گير تا كه معلّق زنان پرم
ايــن خــــرقه ملــــوّث و سجـــــّاده ريـــــا/ آيــــا شــــــود كه بر درِ ميخانه بردرم؟
گـــر از سبــــوى عشق، دهد يار جرعه ‏اى / مستــانه، جان ز خرقه هستى درآورم
پيرم؛ ولى به گوشه چشمى جوان شوم/ لطفــــى كــــــه از سراچه آفاق بگذرم
بس كن كه در گفتار و نوشتار تو با همه ادعاهاى پوچ، بويى از حق نيست؛ پس اين قلم را كه در دست ابليس است، عفو كن و راه خود پيش گير؛ ولى از رحمت خداوند - تعالى - مايوس مباش كه آن، سر حلقه همه خطاها است.
والسلام
روح اللّه الموسوى الخمينى
25 بهمن 1365

 ماخذhttp://www.al-falah.ir/portal/?pageID=293

غزلیات خمینی (4)

۱ نظر:

جهانگیر گفت...

لطفاً توجه داشته باشید که ابعاد عظیم شخصیت امام به این ویژگی‌ها و جنبه‌های عرفانی محدود نمی‌شده و در تمامی زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و علوم انسانی متجلی می‌شده و خود را نشان می‌داده ‌. به‌طور مثال آنجا که در مسئله ۳۴۹ با قاطعیت علمی بیان می‌کنند که "اگر انسان جماع کند و به اندازه ختنه گاه و یا بیشتر داخل شود، در زن باشد یا در مرد، در قبُل باشد یا در دُبُر، بالغ باشند یا نابالغ اگرچه منی بیرون نیاید هر دو جنب می‌شوند" و سپس در مسئله ۳۵۰ با تعمیق دیالکتیکی مسئله اضافه می‌کنند "اگر شک کند که به مقدار ختنه گاه داخل شده یا نه، غسل بر او واجب نیست"، به اعتقاد جامعه‌شناسان و دانشمندان، انقلاب عظیمی در معارف علمی و دینی ایجاد کرده اند که نمونه آن از زمان متفکران فقیه شیعی مانند ابن شهرآشوب و شیخ صدوق بی‌نظیر و بدیع بوده است.

جامعه‌شناس بزرگ غربی هرشفیلد معتقد است که امام با یک این‌چنین پهنه و گستره انسان شناسانه مسئله دخول تا ختنه گاه را مآلاً از پایه‌های اساسی این مکتب انسان‌ساز حذف کرده، با تعمیم آن به کلاهک و یا مالیدن با سر آن، به طور اصولی چهره علوم را دگرگون ساخته و با پیش تاختن در جاده معرفت، پا را فراتر نهاده و در مسئله ۴۵۳ با شهامت بی‌نظیری اظهار می‌کنند که " وطی در دُبُر زن حائض، کفاره ندارد" چشم‌انداز و افق‌های نوینی را نه تنها در علوم و معارف دینی بلکه در اپیستمولوژی و روش شناخت‌شناسی در انظار ایرانیان و جهانیان گشوده اند. سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز!